آيت الله خاتمي

آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا: 
سپیدار خبر ـ امام جمعه موقت تهران، زیارت و راهپیمایی اربعین امسال را «رزمایش ضد تکفیری‌ها‌« خواند و تأکید کرد: امسال زیارت امام حسین(ع) مفهوم و جایگاه ویژه‌ای دارد و کاروان‌های مردم در کشور عراق که گوشه‌ای از آن را گروه‌های تکفیری تصرف کرده‌اند با کمال شجاعت، شهامت و عشق به امام حسین(ع) راهی کربلا شده‌اند.
 
 

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر" آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با رسا، اهمیت زیارت امام حسین(ع) را مورد تأکید ائمه اطهار(ع) خواند و گفت:  ائمه اطهار(ع) در هر شرایطی زیارت سید و سالار شهیدان(ع)‌ را مورد تاکید و تشویق قرار می‌دادند.

 

وی با اشاره به روایات وارد شده درباره اهمیت و فضیلت زیارت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: کتاب «کامل الزیارات» بهترین مصدر روایات با موضوع زیارت سیدالشهدا(ع)‌ است.

 

امام جمعه موقت تهران به جایگاه زیارت امام حسین(ع) در منابع روایی شیعه اشاره و تأکید کرد: در برخی روایاتثواب زیارت امام حسین(ع) معادل ثواب هزار حج و هزار عمره است.

 

وی زیارت سیدالشهدا(ع) را از حقوق الهی خواند و تصریح کرد: در روایت آمده است «کسی که زیارت سیدالشهدا(ع) را ترک کند در واقع، حق خدا را ترک کرده است زیرا امام حسین(ع) شهید راه خدا است.»

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، زیارت و راهپیمایی اربعین امسال را «رزمایش ضد تکفیری‌ها‌» دانست و تأکید کرد: امسال زیارت امام حسین(ع) مفهوم و جایگاه ویژه‌ای دارد و کاروان‌های مختلف در کشور عراق که گوشه‌ای از آن را گروه‌های تکفیری تصرف کرده‌اند با کمال شجاعت، شهامت و عشق به امام حسین(ع) راهی کربلا شده‌اند.

 

وی یادآور شد: طبق نظر مسؤولان تاکنون جمعیت ایرانیانی که عازم کربلا هستند هشتصد هزار نفر است و به طور حتم تا اربعین به بیش از این تعداد خواهد رسید چنان که مسؤولان عراقی تعداد کل زوار حسینی(ع) را بیست میلیون نفر تخمین زده‌اند.

 

آیت الله خاتمی در پایان افزود: از خداوند می‌خواهیم این فضیلت و عمل صالح بزرگ را از تمامی زائران امام حسین(ع) بپذیرد./908/ت302/ج



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :